zondag 14 september 2014

Haakprojectje a la jaren 70

In 1974 heb ik  mijn toenmalige huisje volledig behangen met gehaakte gordijnen. Zelf het politiebureau waar mijn toenmalige echtgenoot werkte was voorzien van gehaakte gordijnen. Als fervent verzamelaar van hobbyboeken ben ik uiteraard nog in het bezit van diverse oude haakbladen. Uit een van deze uitgaven heb ik een patroon gezocht voor het verzoek van een vriendin om gehaakte gordijnen voor haar te maken.
Maar het eerste stuk is wel een aantal keren uitgehaald omdat er een foutje (van mijn  kant) in was geslopen. En ja, dan toch maar uithalen en opnieuw haken.  Maar het is echt wel weer eens leuk om te doen en misschien moet mijn huidige woning er ook aan geloven om behangen te worden met gehaakt gordijnen. Maar nu 40 jaar later, gaan we dan toch proberen het patroon dan aan deze tijd aan te passen. Misschien qua kleur en versiering?  Een leuke uitdaging weer.


7 opmerkingen:

  1. Zo her kenbaar. In de jaren tachtig werden dit soort gordijnen ook volop gehaakt. Mooi patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik heb ze gemaakt. Die durable boekjes waren volgens mij in de jaren 70 de enige leuke boekjes die er waren. Heb ze ook nog steeds en ben ook weer bezig, maar nu in het grijs en een wat strakker patroontje uit de boekjes. Succes met de gordijntjes, ben benieuwd naar eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor, ook ik heb ze vroeger gemaakt voor mijn keukenraam, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, jee ja dat heb ik ook gedaan gordijntjes haken en kleedjes haken. Zucht die goede oude tijd.

    Liefs van Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat ik de boekjes niet meer heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rare vraag misschien, zou je mij dit patroon kunnen mailen, ik wil ze gaan maken voor een groep dementerende ouderen, voor in de huiskamer

    BeantwoordenVerwijderen