zaterdag 12 februari 2011

Haan als gezelschap voor Betty de kip

De kippen volgens het patroon van Christel Krukkert zitten nog altijd te wachten op een heer gemaal. Van de week heb ik een heel leuk patroon aangeschaft van EVAN THE ROOSTER. Dat is mooi als gezelschap voor de kippen. Het lijf is een beetje lastig met een soort bobbeltjes, net als de bovenkant van de poten. Maar het geeft wel een leuk effect, je moet je alleen niet laten afleiden tijdens het tellen, anders ga je geheid de mist in. Ik spreek uit ervaring dus...............Ik heb het patroon via Delicious crochet. Vooral op de ogen ben ik gevallen. Leuk om deze zelf te haken en veilig voor kinderhandjes. De onderkant van de kop zou ik zelf (dus een volgende keer) anders haken.  De veertjes zou ik er later pas op/aanhaken.Ik merk wel dat ik gewend ben om met een fijne haaknaald en fijn garen te werken, dat is niet zo zwaar ook, nu merk ik toch dat mijn duim een beetje opspeelt. Hij wordt dan ook ietsiepietsie groter dan ik had ingeschat. Maar wel heel erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten